20 maj 2009

1:a semesterdagen!

Idag blev det eftermiddags tur med Lars och Mattias på Stora Hornsjön. Hade jobbat sista natten så pigg i hågen ringde jag Lars, som dök upp en timme senare, glad som bara han kan vara. Hade hämtat Firres-motor från verkstaden i Veddige, så det var dags för en provtur. Denna gång gick det lättare att få igång den, sist drog jag sönder startsnöret. I väntan på Mattias så tog Lars en gädda från bryggan.


Det gäller att ha grejerna i vattnet! som Gurra säger.

Mattias dök upp en stund senare, så vi gav oss iväg. Det var rätt blåsigt så vi ankrade upp i lä vid viken. Lars fick på en liten gädda på Stormjiggen, men det "trögade" för oss andra. Lite kaffe å kanelgifflar höjde humöret på gubbarna, samtidigt som jag spontan kastade med en Storm-jigg. Fick på en liten gädda, men den krokade av sig själv. På vägen hem körde vi lite trolling, men ingen utdelning denna gång.

Nu har man tre veckors semester, så nu jä-lar!
/Thomas

3 kommentarer:

Gun sa...

Det går ju inte alltid att ha Mattias som huggindikator :)

Han har nu laddat upp med fina wobbler för abborr säsongen. Så nu får du och Lars se upp!

Gun sa...

Snygg flytväst Lars!! :)

Anonym sa...

Lycka till med semester fisket! Om jag får tid över hakar jag kanske på någon gång. Man är ju så sugen...

Jag måste även lämna lite beröm till sidan! Mycket snyggt och roligt att gå in och titta!
/Jocke