2 juni 2009

Älvasjön gav ett nytt PB!

Dagens fiskehistoria börjar när vi lägger kurs mot grundet(3m) i sjön. På vägen dit säger jag "Vi måste ha grejerna sjön, som Gurra säger", så på med en 7cm Rapala. Mattias kollar på sitt ekolod och det stiger sakta från 15 till 3 meter, plötsligt ser han ekon på hela skärmen, och beordrar mig att kasta ankar, eftersom det blir lite stressigt över det vi ser på ekolodet glömmer jag min wobbler efter båten.
När vi väl fått i ankaret så har min lina fastnat bak i motorn så Mattias pillar loss det. När han tar i linan mot wobblern säger han "Du har fisk på!". Jag börjar veva in och känner genast de klassiska "abborre-stötarna", fisken sticker neråt, men jag pressar upp fisken mot båten och ser en rejäl borre, och efter den kommer en lika stor!
Väl i båten blev det en fotosession ;-)


Thomas nya PB för abborre lyder på 960gr.


Mattias också med en 1kg fisk, fast fel sort ;-)

Efter detta så var det bara några smågäddor på. Några större gäddor följde efter ett par gånger till båten på jerk, men vägrade hugga.

/Lemuras
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfisk från mitt favvoställe!!! Grattis Thomas. Du går ju mot en kanonsäsong med PB på Gädda och Abborre och det känns som om du bara har börjat.
Lars: Nu måste du snart komma igång. Kolmården duger ju inte.
/Jocke

Lemuras sa...

Tackar! Grattis i efterskott, Jocke!
Jasså Lars är på träningsläger i Kolmården, jerkar delfin, eller krokodiler? ;-)
/Thomas

Gun sa...

Grattis till nytt PB! Det var ju tur att du hade med dig en riktigt bra huggindikator. :)